جهت نوبت دهی با ما تماس بگیرید

گلولهشدنژللب؛دلایل،جلوگیریودرمانآن

گلوله شدن ژل لب؛ دلایل، جلوگیری و درمان آن


اکثر افراد برای حجیم تر و زیباتر کردن لب های خود، به تزریق ژل لب روی می آورند؛ اما این عمل هم مانند عمل های زیبایی دیگر، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. یکی از عوارض آن، گلوله شدن ژل لب می باشد. گلوله شدن ژل در لب می تواند به علت بی کیفیت بودن ژل تزریق شده یا حرفه ای نبودن و مهارت نداشتن پزشک باشد. اما چگونه می توان از این عارضه جلوگیری کرد یا آن را درمان کرد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا در مورد گلوله شدن ژل لب، دلایل ایجاد این عارضه، جلوگیری و درمان آن سخن بگوییم.

عوارض تزریق ژل لب

معمولا تزریق ژل لب عوارض زیادی ندارد زیرا یک روش کاملا غیر تهاجمی می باشد. بعد از انجام تزریق ژل لب، ممکن است لب ها التهاب داشته باشند که اغلب بعد از یک هفته رفع می شود.

با این حال افرادی که با بی دقتی در انتخاب پزشک و کلینیک، لب هایشان را ژل تزریق می کنند، ممکن است دچار عوارض های بعد از آن شوند که می توان به خارج شدن لب هایشان از شکل طبیعی و عفونت لب ها اشاره کرد. گلوله شدن ژل لب یکی از عوارضی است که می تواند برای فرد پس از تزریق ژل لب اتفاق بیفتد، که معمولا به علت تزریق ژل بی کیفیت ایجاد می شود.

   

 


علت گلوله شدن ژل لب چیست؟


گلوله شدن ژل لب می تواند بخاطر دلایل زیادی اتفاق بیفتد. این دلایل به شرح زیر هستند:

نداشتن مهارت کافی در تزریق ژل لب


پزشک متخصصی که قرار است برای فرد تزریق ژل لب انجام دهد، اگر مهارت کافی در تزریق ژل لب نداشته باشد، ممکن است ژل به صورت یکنواخت در لب ‌ها پخش نشود و برخی از قسمت‌ ها لب حالت گلوله ای پیدا کند و سفت شود.

 

 


تزریق ژل لب به مقدار زیاد

قبل از انجام تزریق ژل لب، پزشک باید یک جلسه مشاوره با شخص داشته باشد تا با توجه به مدل لب ها و مدلی که شخص می خواهد لب هایش داشته باشند، مانند مدل روسی، قلوه ای و یا عروسکی، مقدار ژل مورد نیاز را مشخص کند. درصورتی که مقدار ژل تزریقی بیش از حد باشد، ژل در لب ها گلوله می شود.

استفاده از ژل بی ‌کیفیت

اگر پزشک از یک برند بی کیفیت یا غیر معتبر برای تزریق ژل لب استفاده کند، ممکن است ژل در لب ها حالت گلوله ای بگیرد؛ چرا که ژل کیفیت لازم برای حالت دادن لب ها را ندارد.

رعایت نکردن مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب می تواند یکی از دلایل گلوله شدن ژل لب باشد. شخص باید به تمام نکاتی که پزشک برای پس از تزریق ژل لب تجویز می کند، دقت نماید و آن ها را انجام دهد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل لب در شیراز مراجعه کنید.

حساسیت به ژل

بعضی از افراد علی رغم مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشک حرفه ای و انجام مراقبت های بعد از تزریق ژل لب، باز هم به گلوله شدن ژل لب دچار می شوند. دلیل این اتفاق حساسیت فرد به ژل تزریق شده می باشد. فرد باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه نماید و برای تخلیه ژل یا درمان گلوله شدن ژل لب با دارو اقدام کند.

 

چگونه می‌ توان از گلوله شدن ژل لب جلوگیری کرد؟

اولین کاری که فرد قبل از انجام تزریق ژل لب در شیراز می تواند انجام دهد، صرف زمان کافی و پیدا کردن یک پزشک ماهر و حرفه ای می باشد. در این حالت هم مقدار کافی ژل تزریق می شود و هم پزشک مهارت کافی دارد.

همچنین فرد با رعایت کردن مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل لب، می تواند تا حد زیادی از گلوله شدن ژل لب پیشگیری نماید. به طور مثال به لب های خود فشاری وارد نکند و تا مدتی از لوازم آرایشی استفاده نکند. با رعایت این نکات ژل تزریق شده به ندرت با  بدن سازگار می شود و در نهایت نتیجه خوبی به جا می گذارد.

تشخیص گلوله شدن ژل لب

برای تشخیص گلوله شدن ژل لب نیازی به معاینه خاصی نیست. خود فرد می تواند در حین صحبت کردن یا غذا خوردن، یا زمانی که خود را در آیینه می بیند، متوجه غیر طبیعی بودن حالت لب ها بشود و وجود توده را در لب هایش تشخیص دهد. پس از اینکه فرد متوجه گلوله شدن ژل در لب های خود شد، باید سریعا برای درمان آن اقدام کند.

درمان گلوله شدن ژل لب

 

 

 

انواع توده ‌های بعد از تزریق ژل لب 

در اثر گلوله شدن ژل در لب ها، ممکن است دو نوع توده ایجاد شود. اگر ژل ته نشین شده باشد، توده ایجاد شده حالت نرمی دارد و با یک ماساژ تخصصی توسط پزشک، می توان این توده را برطرف کرد.

اما اگر فرد به ژل حساسیت داشته باشد، ممکن است این توده سفت باشد. بعد از تشخیص گلوله شدن ژل لب و سفت بودن توده باید به پزشک متخصص مراجعه شود تا با مصرف داروهای خاص، این مشکل را رفع کند.

اگر دارو و ماساژ سبب رفع شدن گلوله های ژل در لب نشد، پزشک می تواند ژل تزریق شده را تخلیه نماید.

 

در صورت مشاهده توده بر روی لب ‌ها چکار باید کرد؟

تورم لب از عوارض رایجی است که بعد از تزریق ژل لب اتفاق میفتد. برای اینکه فرد مطمئن شود حجم لب هایش تورم نیست، نباید لب ها را لمس کند یا فشار دهد، بلکه باید با پزشک خود مشورت کند.

بعد از اینکه فرد مطمئن شد حجم لب هایش به علت توده است نه تورم، باید کمپرس یخ بر روی لب هایش قرار دهد و داروهایی که پزشک تجویز کرده را مصرف کرد. اگر با گذشت دو هفته توده از بین نرفت، فرد باید دوباره به پزشک مراجعه کند تا از روش های دیگر به درمان گلوله شدن ژل لب اقدام کند.

آیا گلوله شدن ژل در لب ‌ها خطرناک است؟

فرقی ندارد به چه علت، اگر ژل در لب ها گلوله شود، ممکن است بر بافت های اطراف لب اثرات جبران ناپذیر منفی بگذارد؛ لذا درصورت مشاهده توده باید برای درمان سریع گلوله شدن ژل لب اقدام کرد. اثراتی که گلوله شدن ژل لب می تواند داشته باشد، به شرح زیر است:

  • عفونت
  • تاثیرگذاری ژل بر روی بافت اطراف
  • وارد شدن آسیب به عروق خونی
  • التهاب و گرانولوم
  • مسدود شدن جریان خون به چشم و نابینایی
  • مسدود شدن جریان خون و مرگ بافت
     

شما می توانید برای درمان گلوله شدن ژل لب در شیراز به کلینیک خانم دکتر مهسا پورهاشمی مراجعه کنید.