جهت نوبت دهی با ما تماس بگیرید

مراقبتهایبعدازتزریقژللبدرشیراز

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب در شیراز

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب در شیراز

امروزه تزریق ژل لب یکی از پرطرفدارترین تزریق های زیبایی می باشد که افراد زیادی آن را روزانه انجام می دهند. یکی از نکات بسیار مهم در تزریق ژل لب، مراقبت های بعد از آن است؛ اما چرا این امر اهمیت بسیار زیادی دارد؟ مراقبت های صحیح بعد از تزریق ژل لب می تواند بر نتایج نهایی و شکل لب ها تاثیر بگذارد؛ لذا دانستن آن ها الزامی و ضروری می باشد. در این مقاله نکات کلی جهت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب در شیراز را گفته ایم.

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول میکشد؟

معمولا بعد از تزریق ژل لب، لب ها بیش از حدی که انتظار می رود بزرگ می شوند که طبیعی است، چرا که لب ها التهاب موقتی دارند. اغلب این تورم در تزریق ژل لب بین چند ساعت تا یک روز طول می کشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ممکن است ورم لب در بعضی افراد کمی بیشتر طول بکشد. در حالت کلی این ورم ایجاد شده بعد از تزریق ژل لب، به مرور از بین می رود و جای نگرانی ندارد.

از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل

راهکارهایی که می توانید برای از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل انجام دهید، به شرح زیر می باشد:

  • روی لب تان کمی یخ بگذارید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید و آب بدنتان را تامین کنید.
  • غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات تازه بخورید چرا که ویتامین ها و مواد معدنی به فرایند درمان هر چه سریع تر شما کمک می کنند.
  • برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت از ورزش های سخت و هوای گرم دوری کنید.

همچنین از موارد زیر پرهیز کنید:

  • فست فود یا غذاهای حاوی مواد نگهدارنده
  • فعالیت زیاد یا ورزش سنگین (برای یک تا دو روز)
  • غذاهای پرادویه و تند
  • داروهایی مانند آسپیرین یا بروفن که باعث رقیق شدن خون می شوند (مگر اینکه پزشک برایتان تجویز کرده باشد)
  • سیگار کشیدن و در معرض دود قرار گرفتن

گذاشتن یخ بعد از تزریق ژل لب

اعمال کمپرس یخ روی ناحیه تزریق، یکی از روش های مراقبت بعد از تزریق ژل لب در شیراز می باشد. بعد از تزریق ژل، ممکن است لب ها کمی ورم کنند که قرار دادن کمپرس یخ روی ناحیه تزریق، التهاب و ورم آن را کاهش می دهد.

تا شش ساعت بعد از تزریق ژل لب، هر پنج دقیقه یک بار، باید کمپرس یخ اعمال شود. توجه کنید که حجم واقعی لب هایتان در این ساعت، اندازه واقعی آن ها نیست و لب هایتان ورم کرده است. در واقع میزان زیادی از این برجستگی، به علت التهاب و ورم است و یک روز بعد از تزریق، از بین می رود.

اغلب برای رسیدن به اندازه و شکل دلخواه لب هایتان، باید چند مرحله تزریق انجام دهید.

ماساژ لب بعد تزریق ژل لب

ماساژ لب ها بعد از تزریق ژل لب، یکی دیگر از روش های مراقبت بعد از تزریق می باشد. اغلب پزشک روش های ماساژ صحیح را به شما توصیه می کند. باید با روش های صحیح و در زمان های منظم این ماساژ ها اعمال شوند تا نتیجه دلخواه موردنظر حاصل شود.

توجه داشته باشید می بایست بر اساس توصیه ها و دستورالعمل های دکتر عمل کنید چرا که ممکن است گاهی اوقات پزشک شما ماساژ لب ها را توصیه نکند.

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب بهتر است از شستن لب ها خودداری کنید و بعد از 3 الی 4 ساعت، با فشار ملایم اقدام به شستشو کنید. توجه داشته باشید که 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب، باید از انجام میکاپ اجتناب کنید.

از بین بردن کبودی بعد از تزریق ژل لب

ایجاد کبودی یکی از شایع و رایج ترین عوارض طبیعی بعد از تزریق ژل لب می باشد. ممکن است شما جزو آن معدود افرادی باشید که دچار کبودی بعد از تزریق ژل لب نشوید، اما اگر شدید هم نگران نباشد؛ چرا که با مصرف قرص های آرنیکا و کرم هیرودوئی کبودی بعد از تزریق ژل لب، رفع می شود.

هنگام خواب از دو بالشت استفاده کنید و سرتان را روی ارتفاع بیشتری قرار دهید. همچنین روی لب ها فشاری وارد نکنید تا کبودی افزایش پیدا نکند.

ورزش بعد از تزریق ژل لب

توصیه می شود بعد از تزریق ژل لب تا 24 ساعت ورزشی انجام نشود. آرام راه رفتن مشکلی ندارد اما فردی که تزریق ژل لب داشته است نباید بدود تا جریان خون افزایش پیدا نکند.

همچنین از حمام آب گرم و سونا نیز باید خودداری شود زیرا ناحیه تزریق شده نباید در معرض گرما قرار بگیرد. در واقع برای گرفتن نتایج خوب از تزریق ژل لب، باید لب ها خنک باشند.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل لب

هنگام خوابیدن باید مراقب باشید فشاری به محل تزریق وارد نشود. می توانید هنگام خواب دو بالشت زیر سر خود بگذارید تا سر شما در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار گیرد.

در حالت کلی در هر شرایطی نباید به ناحیه تزریق شده فشار وارد شود زیرا احتمال جابجایی ژل وجود دارد. درصورتی که فشار زیادی به ناحیه تزریق شده وارد شود و ژل حرکت کند، ممکن است نتیجه دلخواه گرفته نشود.

پرواز کردن بعد از تزریق ژل لب

می دانید که در حالت کلی سفر هوایی عارضه جانبی برای لب ها ندارد، اما بعد از تزریق ژل لب، لب ها تا 48 الی 72 ساعت بسیار حساس و آسیب پذیر هستند؛ لذا پرواز کردن سبب افزایش بروز عوارض جانبی می شود.

توصیه می شود بعد از تزریق ژل لب حداقل تا یک هفته پرواز انجام نشود چرا که فشار هوا در هوایپما بالا می باشد و سبب افزایش تورم و کبودی ناحیه تزریق شده می شود. همچنین ممکن است به علائمی مانند سردرد گرفتار شوید و پرواز سبب افزایش استرس و خستگی شما شود.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

اکثر کسانی که تزریق ژل لب کرده اند این سوال را می پرسند که آیا بعد از تزریق ژل لب می توان غذا خورد؟ بله می توان اما در روزهای اول بعد از تزریق ژل لب، غذاهایی که خوردن و جویدنشان راحت تر است باید مصرف شود؛ تا فرد کمتر مجبور شود لب های خود را پاک کند.

همچنین تا چند روز بعد از تزریق ژل لب نباید مکمل های ویتامین E مصرف کرد زیرا ممکن است کبودی های محل تزریق شده را افزایش دهد.