جهت نوبت دهی با ما تماس بگیرید

درمانلکصورتدرشیراز

درمان لک صورت در شیراز

درمان لک صورت در شیراز

یکی از عارضه های بسیار رایج و متداول که در بین بسیاری از افراد وجود دارد، لک های صورت است. این لک ها می توان به دلایل و علل  مختلفی به وجود آید که از جمله آنها می توان به لک های ایجاد شده در اثر نور خورشید، ماه گرفتگی، لک های ناشی از بارداری و یا لک های که منشا ژنتیکی دارند، اشاره کرد. لک های صورت معمولا به صورت قهوه ای روشن و تا تیره در بر روی بینی، پیشانی و گونه دیده می شود. لک های صورت معمولا در بین سنین 20 تا 30 سالگی رخ می دهد و بر روی زیبایی افراد تاثیر زیادی می گذارد. با این وجود، امروزه به لطف پیشرفت های که در عرضه پزشکی رخ داده است، امکان درمان و برطرف کردن لک های صورت وجود دارد.

انواع و اقسام لک های صورت و علت ایجاد آنها

لک های صورت می تواند دلایل زیاد و نوع های مختلفی داشته باشد، هر کدام از این نوع ها می تواند در تاثیر عوامل مختلف ایجاد شود. از جمله لک های صورت می توان به این موارد اشاره کرد:

- لک ملاسما

یکی از رایج ترین نوع لک ها، لک ملاسما است. این نوع لک ها مربوط به دوران بارداری است و زمانی رخ می دهد که فرد از قرص های ضد بارداری استفاده می کند. در این شرایط تغییرات هورمونی ایجاد شده سبب افزایش و ایجاد لک های ملاسما می دهد. چرا که تولید بیش از حد ملانین پوست را تیره تر می کند.

- کک مک یا فرکل

از دیگر نوع لک های موجود در صورت است. کک و مک ها به دو دلیل وراثت و یا تخریب پوست توسط آفتاب ایجاد و یا تشدید می شود. این نوع لک های در افراد مختلف دارای رنگ های قهوه ای و قرمز است و با گستردگی متفاوت در افراد دیده می شود. وجود کک و مک در افراد معمولا جزء ضایعات بی خطر محسوب می شود. ولی بسیاری از افراد به دلیل تاثیرات منفی که بر روی زیبایی دارد، به دنبال درمان می باشند.

- لک های ایجاد شده در اثر پیری

از دیگر لک های که بر روی صورت ایجاد می شود، لک های پیری است که با افزایش سن ایجاد می شود. این نوع لک ها بر روی صورت و پشت دست ها به وجود می آید. تشخیص این نوع لک ها و تمایز آنها با دیگر نوع لک ها برای درمان بسیار مناسب و مفید است و می توان به آسانی این نوع لک ها را درمان و برطرف نمود.

در کنار همه این نوع لک ها که به دلایل مختلف ایجاد می شود، می توان به لک های ناشی از سوء تغذیه و کمبود ویتامین، لک های ایجاد شده در اثر مصرف برخی داروها، لک های ناشی از التهاب های مانند جوش و آکنه و لک های ایجاد شده در نتیجه تابش نور خورشید اشاره کرد.


- درمان لک های صورت

برای درمان لک های صورت اگر چه راه های زیاد و متنوعی وجود دارد، ولی با این حال، یکی از بهترین و موثرترین راه ها، لیزر درمانی می باشد. در این روش با هدف قرار دادن، ملانین موجود در روی پوست، پالس های سریع نور برای تخریب لکه های تیره صورت ارسال می شود. رنگ دانه های ایجاد شده این پالس ها را دریافت می کنند و در نتیجه آن خرد و تخریب می شوند. در این شرایط محیطی گرم برای رنگ دانه ها به وجود می آید، که سبب تجزیه آنها می شود. از این رو، به صورت طبیعی و به مرور زمان از پوست دفع می شود.

بعد از آن با رشد تدریجی پوست جدید و بدون رنگ دانه، لک ها درمان شده و دیگر خبری از آنها نخواهد بود.

- لایه برداری شیمیایی

در کنار لیز درمانی می توان به لایه برداری شیمیایی نیز اشاره کرد. از این روش، معمولا برای درمان لک های قهوه ای و کک و مک استفاده می شود. در این روش با استفاده از محلول شیمیایی و قرار دادن آن بر روی پوست، لایه بیرونی و خارجی پوست از بین می رود و در سپس پوست جدید در محل رشد می کند. پوستی که ظاهری صاف تر و با چین و چروک کمتر دارد. از روش شیمیایی درمانی معمولا زمانی استفاده می شود که دیگر روش های درمان سطحی پاسخ مناسب را ندهد و با استفاده از این روش بتوان درمان را انجام داد.