جهت نوبت دهی با ما تماس بگیرید

دکتردرمانریزشمودرشیراز

دکتر درمان ریزش مو در شیراز

دکتر درمان ریزش مو در شیراز

ریزش مو می توان گفت که از جمله رایج ترین و اصلی ترین عارضه ها و مشکلاتی است که اکثر مردم در سنین مختلف با آن درگیر می باشند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. با این که بر روی سلامتی انسان تاثیری نمی گذارد. ولی به دلیل اینکه به صورت مستقیم بر روی زیبایی افراد تاثیر می گذارد، سبب می شود که بسیاری از افراد به دنبال درمان آن می باشند. چرا که ریزش مو بر روی اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر می گذارد و سبب کاهش اعتماد به نفس می شود. از این رو، اکثر افرادی که درگیر ریزش مو می باشند، به راه ها و روش های مختلف در صدد درمان آن می باشند.

ریزش مو و انواع آن

ریزش مو می تواند نوع ها و انواع مختلفی داشته باشد. طاسی می توان گفت که آخرین مرحله در ریزش مو است و مرحله نهایی آن می باشد. این مشکل می تواند به صورت جزئی و یا کلی اتفاق افتد. هر انسانی در طول روز به صورت متوسط 60 تار موی خود را از دست می دهد. این دسته از موها معمولا در زمان حمام کردن، شانه کردن و غیره... می ریزد. خارج از این موارد ریزش مو غیر طبیعی است و می تواند زمینه سازی طاسی شود. از این رو، باید به این موضوع دقت کرد و در صورت افزایش ریزش مو و ریزش ناگهانی آن به پزشک متخصص مراجعه نمود.

علل و دلایل ریزش مو

ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که از جمله این دلایل می توان به مسائل ژنتیکی و ارثی، کم خون افراد، استرس ها و یا عفونت ها اشاره کرد. در کنار اینها، سرطان ها، مشکلات هورمونی مانند تخمدان ها در زنان، کم کاری تیروئید و غیره ... زمینه ساز ریزش مو می باشند.

همچنین می توان به دیگر دلایل مانند استفاده از برخی داروها، شیمی درمانی، زایمان و غیره ... اشاره کرد. اینها دلایلی هستند که زمینه ساز ریزش مو در افراد مختلف می توانند باشند.

درمان ریزش مو

امروزه به برکت پیشرفت های که در زمینه درمان ریزش مو ایجاد شده است، می توان گفت که احتمال درمان برای بسیاری از افراد فراهم است. از این رو، در حال حاضر داروهای زیادی در بازار وجود دارد که برای این منظور تجویز می شود. با این حال، نکته ای که به آن باید دقت داشت، این است که قبل از تجویز این داروها، باید علت دقیق و درست ریزش مو تشخیص داده شود و بر اساس زمینه و دلایل ایجاد کننده ریزش مو اقدام به درمان نمود.

از این رو، برای درمان ریزش مو، بهترین و منطقی ترین کار مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو است. بهترین و متخصص ترین دکتر درمان ریزش مو در شیراز بعد بررسی تاریخچه پزشکی بیمار و معاینه سر و همچنین انجام برخی آزمایش های خونی به بررسی وضعیت هورمون ها می پردازد و بیماری ها و مشکلاتی که می تواند سبب ایجاد ریزش مو شود، را بررسی می کند و تشخیص می دهد.

بنابراین زمانی که احساس می کنید، موی سر شما بیش از اندازه دارد، می ریزد و روز به روز موهایتان کم پشت تر می شود. در این صورت، برای این که این مشکل را درمان کنید و مانع از ریزش مابقی موها شوید، بهتر است برای درمان اقدام کنید. پزشک بررسی می کند و علت ریزش مو را تشخیص می دهد.

برای درمان از راه ها و روش های متنوع و مختلفی پزشک استفاده می کند. چرا که مهمترین و موثرترین راه ها و روش های درمان تحت نظر پزشک استفاده می شود و نتیجه آن کاملا رضایت بخش است. از جمله این راه ها و روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- استفاده از داروها و کپسول های تقویتی مو که سبب می شود، ریزش مو متوقف شده و درمان انجام شود.

- استفاده از داروهای مالشی نیز از دیگر روش های است که برای درمان انجام می شود، این نوع داروها به صورت مالشی و بر روی کف سر مانند قطره های ریزش مخصوص ریخته می شود و درمان را انجام می شود.

از دیگر راه ها و روش های درمان ریزش مو که امروزه طرفداران و علاقه مندان زیادی دارد، مزوتراپی مو است. این روش به دلیل داشتن نتیجه موثر و انجام آن توسط بهترین متخصص دارای طرفداران و مشتریان زیادی است.

در کنار این راه ها و روش ها باید به پی آر پی مو، استفاده از شامپو های مخصوص ضد ریزش مو و لیزر درمانی اشاره کرد.